Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg

Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  


Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Svein Erik Laudal - 05. aug 2019 kl. 21:59 *  IP
Markering på Green

Vi har hatt en diskusjon om hva som er lov når man skal markere en ball på greenen.

Hvis jeg ligger på greenen og markere ballen med en markør. Plassere ballen tilbake og plukker opp markøren har jeg da lov til å legge markøren ned igjen og flytte på ballen? Vi sjekket med en dommer som sa det ikke var lov men vi finner ikke ut hvilken regel som beskrive dette. Noen som kan hjelpe her?
 AR (05. aug 2019 22:40) *  IP
Uten at jeg skal si det med sikkerhet har jeg alltid hatt inntrykk av at det er lov å legge markøren bak ballen igjen etter at du har markert en gang. Det kan eksempelvis være at du vil rette litt på siktemerket på ballen. Jeg har aldri hørt noe om at dette ikke er lov. Mener at jeg stadig ser dette både til hverdags og i større turneringer.


 Per Erbo Rougthvedt (05. aug 2019 22:50) *  IP
Det står intet i reglene om hvor mange ganger du kan løfte og legge ned markøren. Det som skjer er som regel at de lag ballmarkøren ligge hele tiden mens de jobber med ball


 Gulltann (06. aug 2019 12:32) *  IP
Det er tillatt å markere ballen flere ganger på greenen.
Men kun tillatt å markere og flytte ballen en gang ute på banen hvis det spilles med ballplassering.



 Okken Bom (06. aug 2019 14:12) *  IP
Nytt av året; man trenger ikke markere ball når man tar ballplassering :-) Markering av ball er kun pålagt når ballen skal tilbake nøyaktig samme sted. Men det er selvsagt anbefalt å markere :-)


 Gulltann (06. aug 2019 17:24) *  IP
Okken Bom, det tviler jeg på for hvordan forholder man seg da til innenfor et scorekort eller en køllelengde hvis man kan løfte opp ballen uten å markere?


 PK (06. aug 2019 17:51) *  IP
Det er riktig som Okken Bom skriver. Skal man plassere innen en køllelenge tar man det lett på øyemål om man plasserer 10-15 cm unna. Plasserer man i ytterkant av området, kan det være lurt å markere hvis man spiller med Gulltann.


 Vj (06. aug 2019 17:53) *  IP
Merkelig nok har Okken Bom rett. Regel 14-1 A, siste setning. Hmmm


 PK (06. aug 2019 20:00) *  IP
Er ikke merkelig i det hele tatt. Samme prinsipp gjelder fritak fra f.eks. veier eller GUR. Man trenger ikke markere opp området når det er klart på øyemål at man dropper på riktig sted.


 gjesp (08. aug 2019 12:40) *  IP
For min del kan du markere så mange ganger du vil, bare du ikke bruker for lang tid totalt.


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser



















ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt: ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72