Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 HeSk - 11. jan 2013 kl. 17:45 *  IP
Sideblikk "Dreamliner"

Som 25-åring fikk jeg et "drømmetilbud" om jobb i Seattle.
Men friheten (freelancer") er så fundametal, og har aldri vært til salgs.

Derimot har jeg mesteparten av livet jobbet med utvilkling av prototyper.
Uten unntak har disse vært belastet med barnesykdommer, men problemet har vært at disse svakhetene har kommet på de mest uventede steder.

Nå har Boeing tryllet fram sin Dreamliner. Splitter nytt fra cockpit til haleror. Hva skjer?? Jo feil på feil på feil på feil.
Helt normalt, men Norwegian beroliger med..ALT UNDER KONTROLL!!!
BULLSHIT!!!!

Men friheten bør være absolutt!! De som vil gamble med sin egen sikkerhet for en tusenlapp.....helt greit.

Finnairs DC-10 fløy Helsinki-Bangkok daglig i 25 år uten større problemer, før flyet havnet på gamlehjem i fjor.

At Dreamliner vil bli et førsteklasses produkt?
Sikkert...men når??

Praktfullt interiør, store vinduer, stillegående motorer, osv. Flott, men de som har fløyet i "lav" høyde over Himalayamassivet, glemmer ikke det så lett. PRAKTFULLT.
Men det er magert med flyplasser??

Det er lov å tenke sjæl??
 007 (11. jan 2013 23:03) *  IP
"Finnairs DC-10 fløy Helsinki-Bangkok daglig i 25 år uten større problemer"

da kan Dreamliner gjøre det også?



 HeSk (12. jan 2013 16:03) *  IP
007: Sure, men mitt poeng var vel at infosjefen i Norwegian
er så skråsikker. Like overraskende som Paven i Roma tror på Gud.

Jeg kan ikke i farten komme på et eneste stort teknologisk kvantesprang uten "barnesykdommer". Om dette er "vannkopper", "røde hunder" eller andre plager, vil kun historien vise.

Men for all del, friheten bør være et absolutt gode.
Da kan motorer og det elektriske anlegget brenne i vilden sky...bokstravelig talt.



 AR (12. jan 2013 18:07) *  IP
"men mitt poeng var vel at infosjefen i Norwegian
er så skråsikker. Like overraskende som Paven i Roma tror på Gud."

- Godt sagt! -



 barce (12. jan 2013 18:14) *  IP
Det er jobben hans å være skråsikker.. Samme som at paven er skråsikker på gud.. Og at du ikke har noe til overs for leadbetter..


 AR (12. jan 2013 18:18) *  IP
Er infosjefen en mann? Tror ikke det.


 barce (12. jan 2013 19:40) *  IP
@AR:

Informasjonssjefen er Lasse Sandaker-Nilsen.

Du tenker vel på kommunikasjonsdirektøren, som er Anne-Sissel Skånvik..



 AR (13. jan 2013 12:02) *  IP
Du har rett. Det var hun jeg hörte på nylig og trodde du mente.


 HeSk (16. jan 2013 14:41) *  IP
Nødlanding i Japan i dag. Flott det var en flystripe i nærheten?
Orker ikke være så stygg å hevde at både Norwegians crew og passasjerer er ment å komme fra Asia. Dem er det mer enn nok àv?
Flyet er ca. 3 år forsinket. Grøss & Gru for et press ingeniørene i Boeing er utsatt for. Gromgutta på toppen av pengesekken SKAL ha flyet i lufta...BASTA!!
Brødrene Wright lykkes da??....For over 100 år siden!!!



 HeSk (16. jan 2013 18:27) *  IP
Om historien er sann, vites ikke, men den er utrolig seiglivet.
Dreamliners jomfrutur over Atlanteren ble noe spesiell?
Lasten var direktører for samtlige flyselskaper i Europa.
Flertallet av disse er i supertungvektklassen og sammen med whiskey, champagne og andre godsaker, ble summen i overkant tungt.
Piloten opplyser over intercommen at flyet mister høyde. Det er flust med fallskjermer ombord, og om noen vil hoppe frivillig?

British Airways ikke vanskelig å be: GOD SAVE THE QUEEN..og hoppet.
Lufthansa fulgte på: DEUTCHLAND UBER ALLES..og hoppet.
Air France neste mann: VIVE LA FRANCE..og hoppet.

Piloten ikke 100% fornøyd.
Da reiser Bjørn Kjos seg opp. River opp døra: ALT FOR NORGE...og hiver ut den svenske SAS-sjefen..UTEN FALLSKJERM.

Og flyet lander trygt i Dublin.



 bjørn E (16. jan 2013 18:50) *  IP
hehe HeSK

Kjos , med lettere flakkende blikk, avdramatiserer det hele i dagsnytt TV2 , ved å påstå at disse flyene med problemer bare var prototyper....

og at hans fly kommer til å ha produksjonsnummer 108

er 108 egentlig veldig høyt tall?



 Freud (16. jan 2013 19:55) *  IP
Siste nytt er at Norwegian blir nektet av Departementet å bruke asiatiske lønns-og arbeidsbetingelser for sine asiatiske crew på ruten til Thailand. Med Dreamliner?
Kjos er sjokkert, og ønsker å flagge ut denne flåten til Sverige. Tullebukk.

Ellers tipper jeg at Norwegisn vil få store økonomiske problemer om noen år, når de 200 (!) nye flyene er levert, og rentenivået har steget slik at Kjos ikke kan betjene gjelden. Han har forspist seg.



 Pølse med brød (16. jan 2013 20:27) *  IP
Kjoos er smart, han forstår at han ikke kan drive med høyere kostnader enn konkurrentene slik SAS holder på. Han må flagge ut en del for å overleve på sikt. Blir han i Norge får han for høye kostnader.

Er bare et tidspørsmål før SAS igjen kommer med hånda til mor stat og ber om mer kunstig åndedrett....De har vel fortsatt over det dobbelte av kostnader pr passasjer i forhold til Norwegian.



 Vijay Swing (16. jan 2013 20:30) *  IP
Kan være Kjos har forspist seg, Freud, men han skal i så fall ha ros for å ha prøvd å satse stort. Alt for mange i dette landet tør ikke tenke offensivt, for man skal helst ikke stikke seg frem. Uten å satse noe, vinner man heller ingenting...


 FAA (17. jan 2013 03:28) *  IP
FAA (Federal Avaiation Authority) har bestemt at alle amerikanskregistrerte Boeing 787 Dreamliner-fly skal settes på bakken for sikkerhetssjekk.
Før nye flyginger med amerikanske Boeing 787-fly må eierne vise til at batteriene er trygge, heter det i en uttalelse fra FAA.



 HeSk (17. jan 2013 04:33) *  IP
Hmm...merkelig rase disse multimilliardærene som på rekordtid har bygget sin formue.
Selve "flaggskipet" må vel være "Rimi-Hagen" som tjente 50-60 milliarder på å selge "billig" norsk pultost?
Plutselig er Norge blitt helt ulevelig??

Er det et typisk "Oslosyndrom"??
Framo i Bergen (Trond Moen), koser seg glugg ihel, og strør rikelig om seg til "rått og røti"!!

Warren Buffet har insett at han EGENTLIG ikke har skapt en dritt, og gir bort 99% av sin formue til andre trengende.

Norwegian er sikkert velkommen til å prøve seg på innenlandstrafikken i Thailand.
Skal du komme deg billigere Bangkok-Chiang Rai enn med Air Asia...må du sykle, og kjøpe maten hos lokale bønder.
Men forsøk på endre bilett til neste dag, umulig.
Stappfulle fly. Eneste mulighet i en hjulbrønn, på et toalett, eller i fanget på piloten.

I et levende demokrati, er det vel ingen som får det akkurat som de vil..HELE TIDEN!!
Håper jeg lever lenge nok til å oppleve et Kina som "råtner på rot".
Resten av Sør-Øst-Asia ber på sine knær om at USA ikke drukner i sitt gjeldsberg. De trenger USA mer enn noen gang.

Men som alltid: For råkapitalister er billige skjorter viktigere enn ytringsfrihet?
Iflg. Industriforbundet vil Norge gå konkurs uten handel med Kina???
BULLSHIT DE LUX!!!!!



 HeSk (19. jan 2013 04:36) *  IP
Selv ikke den originale 007 kunne handlet raskere enn USA`s transportminister. Samtlige fly må stå på bakken.

Tenk om reaksjonen hadde vært like sterk når Blankfein & Co pøset ut sine "Finansielle Masseødeleggelsesvåpen"? ( Som Warren Buffet kalte subprime-konstruksjonene").
Da satt maktpersonene musestille!!!

Forøvrig er det litt spesiellt å være i Laos, verdens mest utbombede land. Minnes den amerikanske generalen som på 60-tallet ville: "Bombe regionen tilbake til steinalderen."

Tilbake??? De har vel alltid vært der???



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser








ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt:
ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72